Monday, November 26, 2012

O, brad frumos...



O, brad frumos...
(colindul martirilor din închisori)






O, brad frumos, ce sfânt păreai
În altă sărbătoare.
Mă văd copil cu păr bălai
Și ochii de cicoare.


Revăd un scump și drag cămin
Și chipul mamei sfinte,
Imagini de Crăciun senin
Mi-apar și azi în minte.


Un brad cu daruri și lumini
În amintiri s-arată.
În vis zâmbește ca un crin
Copilul de-altădata.


Întregul cer era deschis
Deasupra frunții mele.
Azi strâng doar pulbere de vis
Și numai scrum din stele.


Copil bălai, Crăciun și brad
S-au stins în alte zile.
Azi, numai lacrimi cad
Pe-ngălbenite file...

Azi nu mai vine Moș Crăciun
Cu barba-i jucăușă,
Ci doar tristețile mi-adun
Să-mi plângă lângă ușă...

În bezna temniței mă frâng
Sub grele lespezi mute,
Și-mpovărat de doruri plâng
Pe amintiri pierdute.

Omătul spulberat de vânt
Se cerne prin zăbrele
Și-mi pare temnița mormânt
Al tinereții mele...

Radu Gyr (1905-1975)
Poet creștin, luptător al credinței,
deținut politic


No comments:

Post a Comment